Faalangst en COMET – zelfbeeld training

Door de angst om te
falen lukt het je niet om goed te presteren.
Faalangst zorgt voor stress en kan je prestatie aanzienlijk
beïnvloeden.

Wat is COMET?

COMET staat voor Competitive Memory Training en is een effectieve cognitief-gedragstherapeutische training, waarbij jouw zelfwaardering centraal staat. Met deze training verbeter je je zelfbeeld en zelfwaardering zodat jij je weer beter over jezelf gaat voelen. COMET heet ook wel zelfbeeldtraining.

Tijdens de COMET trainingen leer jij je te concentreren op jouw positieve kanten en waardevolle eigenschappen. De positieve meningen over jezelf gaan als het ware de competitie aan met jouw negatieve gedachten. Je dient jouw positieve ervaringen weer meer vooraan in het geheugen te krijgen. Je weet dat deze positieve eigenschappen aanwezig zijn, maar in het dagelijkse leven heb jij er onvoldoende oog voor. Daar ga je mee aan de slag, zodat de positieve zelfwaardering weer op de voorgrond komt.

Doelstelling

  • Deelnemers laten kennismaken met en leren toepassen van de module COMET voor lage zelfwaardering. 
  • Deelnemers zijn na afloop van de cursus in staat om zelfstandig COMET toe te passen (indien ervaring met de betreffende doelgroep en bedrevenheid in het toepassen van directieve therapievormen). 

Werkwijze
Zowel de korte introductie als iedere stap van het protocol worden gepresenteerd in de vorm van korte mondelinge toelichtingen, ondersteund met powerpointpresentaties. Vanaf het moment dat het protocol zelf aan de orde is, worden deze presentaties aangevuld met videodemonstraties van iedere stap alsmede oefeningen  in de vorm van rollenspelen door de deelnemers zelf met daarbij feedback van de docenten. 

Situaties

  • je moet een prestatie leveren, je wordt zenuwachtig en kom je niet uit je woorden,
  • je ontloopt bepaalde situaties en personen uit angst,
  • je mist steeds de belangrijke opdracht of promotie omdat je bang bent om te falen,
  • je denkt na over alles wat er fout kan gaan en blijft de scenario’s herhalen in je hoofd,
  • je bent bang om iets fout te doen en vertoont uitstel gedrag,
  • je hebt weleens een black-out gekregen tijdens een presentatie, examen of teamoverleg,
  • je geeft vaak jezelf de schuld van alles wat er fout gaat,
  • je krijgt in spannende momenten, lichamelijke klachten: hartkloppingen, zweten, gevoel van ademnood, duizeligheid, trillende handen of een droge mond.

Meld je aan via het onderstaande formulier

contactformulier Of 
Mailen mag ook: info@dinamocoaching.nl